Přejít k obsahu
  • Kontakt
  • Ke stažení
  • Place for everybody z.s.
P4E Sandplay
  • 1. Úvod
  • 2. Stáří
    • 2. Stáří
    • 2.1. Vývojový úkol stáří
    • 2.2. Změny ve stáří
    • 2.3. Potřeby ve stáří
  • 3. Demence ve stáří
    • 3. Demence ve stáří
    • 3.1. Typy demence
    • 3.2. Stadia demence dle Naomi Feilové
  • 4. Péče o seniory s demencí
    • 4. Péče o seniory s demencí
    • 4.1. Farmakologická a nefarmakologická terapie demence
    • 4.2. Cíle nefarmakologické léčby demencí – cíle sociální práce s klientem s demencí
  • 5. Sandplay a práce se symboly
    • 5.1. Sandplay a práce se symboly v terapeutickém kontextu
    • 5.2. Sandplay jako aktivizační technika pro seniory s demencí
  • 6. Reminiscenční terapie a její propojení se sandplay aktivizací
  • 7. Validace podle Naomi Feilové v kostce
    • 7. Validace podle Naomi Feilové v kostce
    • 7.1. Zdroje a principy metody validace
    • 7.2. Postup přípravy validační terapie
    • 7.3. Vybrané techniky validační terapie
  • 8. Sandplay v sociální práci
  • 9. Sociální pracovník, jeho kompetence a dovednosti
  • 10. Využití intrapsychického modelu „Metafora ledovce”
    • 10. Využití intrapsychického modelu „Metafora ledovce”
    • 10.1. Metafora ledovce podle Virginie Satirové
    • 10.2. Sebezáchovné pozice podle Virginie Satirové
    • 10.3. Komunikační pozice ve stresu
    • 10.4. Strategie zvládání procesu stárnutí
  • 11. Vybavení pro Sandplay/Sandtray
    • 11. Vybavení pro Sandplay/Sandtray
    • 11.1. Místnost a podmínky prostředí pro práci se symboly a pískovištěm
    • 11.2. Pískoviště a druhy písků
    • 11.3. Alternativa pískoviště k lůžku
    • 11.4. Symboly pro práci s pískovištěm
    • 11.5. Sbírka základních symbolů pro práci na pískovišti
    • 11.6. Způsoby získání symbolů do pískoviště
    • 11.7. Asociační karty některých životních etap a důležitých životních oblastí
  • 12. Začínáme pracovat s pískovištěm a symboly
    • 12. Začínáme pracovat s pískovištěm a symboly
    • 12.1. Základní prvky integrativní sandplay aktivizace
    • 12.2. Pozvání klienta na pískoviště, práce rukou v písku
    • 12.3. Příklady jednoduchých aktivit seznámení seniorů s pískovištěm a symboly
    • 12.4. Postup v individuální práci s klientem bez zadání tématu
  • 13. Postup práce s asociačními kartami
    • 13. Postup práce s asociačními kartami
    • 13.1. Životní událost – NAROZENÍ
    • 13.2. Životní událost – DĚTSTVÍ
    • 13.3. Životní událost – ŠKOLNÍ LÉTA
    • 13.4. Životní událost – ZÁJMY, ZÁLIBY A KONÍČKY
    • 13.5. Životní událost – PUBERTA/ DOSPÍVÁNÍ
    • 13.6. Životní událost – DOSPĚLOST
    • 13.7. Životní událost – SVATBA
    • 13.8. Životní událost – RODINA, KTEROU JSEM ZALOŽIL
    • 13.9. Životní událost – MOJE SNY A PŘÁNÍ
    • 13.10. Životní událost – MOJE NESPLNĚNÉ SNY
    • 13.11. Životní událost – ROZCHODY V MÉM ŽIVOTĚ
    • 13.12. Životní událost – MOJE STÁŘÍ
    • 13.13. Životní událost – SPIRITUALITA
    • 13.14. Životní událost – MOJE UMÍRÁNÍ A SMRT
    • 13.15. Životní událost – MOJE ŽIVOTNÍ KŘIŽOVATKY A DŮLEŽITÁ ROZHODNUTÍ
  • 14. Zadání práce na pískovišti
    • 14. Zadání práce na pískovišti
    • 14.1. Univerzální zadání práce na pískovišti
    • 14.2. Práce s rodinou v pískovišti
  • 15. Použitá literatura
  • 16. Přílohy
    • 16. Přílohy
    • 16.1. Kazuistiky
    • 16.2. Praktické ukázky použití symbolů v pískovišti
    • 16.3. Ukázka dalších tištěných symbolů
Nabídka Zavřít
Toggle the button to expand or collapse the Menu
  • 1. Úvod
  • 2. Stáří
    • 2. Stáří
    • 2.1. Vývojový úkol stáří
    • 2.2. Změny ve stáří
    • 2.3. Potřeby ve stáří
  • 3. Demence ve stáří
    • 3. Demence ve stáří
    • 3.1. Typy demence
    • 3.2. Stadia demence dle Naomi Feilové
  • 4. Péče o seniory s demencí
    • 4. Péče o seniory s demencí
    • 4.1. Farmakologická a nefarmakologická terapie demence
    • 4.2. Cíle nefarmakologické léčby demencí – cíle sociální práce s klientem s demencí
  • 5. Sandplay a práce se symboly
    • 5.1. Sandplay a práce se symboly v terapeutickém kontextu
    • 5.2. Sandplay jako aktivizační technika pro seniory s demencí
  • 6. Reminiscenční terapie a její propojení se sandplay aktivizací
  • 7. Validace podle Naomi Feilové v kostce
    • 7. Validace podle Naomi Feilové v kostce
    • 7.1. Zdroje a principy metody validace
    • 7.2. Postup přípravy validační terapie
    • 7.3. Vybrané techniky validační terapie
  • 8. Sandplay v sociální práci
  • 9. Sociální pracovník, jeho kompetence a dovednosti
  • 10. Využití intrapsychického modelu „Metafora ledovce”
    • 10. Využití intrapsychického modelu „Metafora ledovce”
    • 10.1. Metafora ledovce podle Virginie Satirové
    • 10.2. Sebezáchovné pozice podle Virginie Satirové
    • 10.3. Komunikační pozice ve stresu
    • 10.4. Strategie zvládání procesu stárnutí
  • 11. Vybavení pro Sandplay/Sandtray
    • 11. Vybavení pro Sandplay/Sandtray
    • 11.1. Místnost a podmínky prostředí pro práci se symboly a pískovištěm
    • 11.2. Pískoviště a druhy písků
    • 11.3. Alternativa pískoviště k lůžku
    • 11.4. Symboly pro práci s pískovištěm
    • 11.5. Sbírka základních symbolů pro práci na pískovišti
    • 11.6. Způsoby získání symbolů do pískoviště
    • 11.7. Asociační karty některých životních etap a důležitých životních oblastí
  • 12. Začínáme pracovat s pískovištěm a symboly
    • 12. Začínáme pracovat s pískovištěm a symboly
    • 12.1. Základní prvky integrativní sandplay aktivizace
    • 12.2. Pozvání klienta na pískoviště, práce rukou v písku
    • 12.3. Příklady jednoduchých aktivit seznámení seniorů s pískovištěm a symboly
    • 12.4. Postup v individuální práci s klientem bez zadání tématu
  • 13. Postup práce s asociačními kartami
    • 13. Postup práce s asociačními kartami
    • 13.1. Životní událost – NAROZENÍ
    • 13.2. Životní událost – DĚTSTVÍ
    • 13.3. Životní událost – ŠKOLNÍ LÉTA
    • 13.4. Životní událost – ZÁJMY, ZÁLIBY A KONÍČKY
    • 13.5. Životní událost – PUBERTA/ DOSPÍVÁNÍ
    • 13.6. Životní událost – DOSPĚLOST
    • 13.7. Životní událost – SVATBA
    • 13.8. Životní událost – RODINA, KTEROU JSEM ZALOŽIL
    • 13.9. Životní událost – MOJE SNY A PŘÁNÍ
    • 13.10. Životní událost – MOJE NESPLNĚNÉ SNY
    • 13.11. Životní událost – ROZCHODY V MÉM ŽIVOTĚ
    • 13.12. Životní událost – MOJE STÁŘÍ
    • 13.13. Životní událost – SPIRITUALITA
    • 13.14. Životní událost – MOJE UMÍRÁNÍ A SMRT
    • 13.15. Životní událost – MOJE ŽIVOTNÍ KŘIŽOVATKY A DŮLEŽITÁ ROZHODNUTÍ
  • 14. Zadání práce na pískovišti
    • 14. Zadání práce na pískovišti
    • 14.1. Univerzální zadání práce na pískovišti
    • 14.2. Práce s rodinou v pískovišti
  • 15. Použitá literatura
  • 16. Přílohy
    • 16. Přílohy
    • 16.1. Kazuistiky
    • 16.2. Praktické ukázky použití symbolů v pískovišti
    • 16.3. Ukázka dalších tištěných symbolů
  • Kontakt
  • Ke stažení
  • Place for everybody z.s.

11. Vybavení pro Sandplay/Sandtray

  1. Úvod>
  2. 11. Vybavení pro Sandplay/Sandtray

Jediným nutným vybavením pro práci aktivizačního pracovníka je samotné pískoviště včetně symbolů, tj. sošek, figurek, různých druhů přírodních materiálů (šišky, kameny, klacíky), figurek zvířátek, asociačních karet apod. Jednotlivým tématům se podrobněji věnujeme v následujících kapitolách.


<< 10.4. Strategie zvládání procesu stárnutí
11.1. Místnost a podmínky prostředí pro práci se symboly a pískovištěm >>
logo_OPZ_barevne_CZE

Metodika vznikla v rámci projektu Využití prvků metody sandplay při vedení rozhovoru se seniory, sandplay jako podpora procesů validace (metoda komunikace) a reminiscence,
reg. č. cz.03.2.63/0.0/0.0/19_098/0015263

Place for everybody z.s.

IČO: 08153728
Sídlo: Vlkoš 56, 696 41 Vlkoš u Kyjova
Tel.: +420 / 777 100 745
E-mail: info@placeforeverybody.cz
www.placeforeverybody.cz
Datová schránka: v578hxk
Bankovní spojení: č. ú. 2801671225/2010 (FIO a.s.)

Copyright 2024 - Place for everybody z.s.