Níže uvádíme výběr technik validační terapie s určením zařazení do konkrétních stadií demence, jak je popisuje Naomi Feilová (Feil, de Burden, 2017; Fertaľová, Ondriová, Majerníková, Hadašová, 2017)

  • Koncentrace (pro všechny stádia – příprava terapeuta)
  • Opakování (vhodné pro I. a II. stadium demence)
  • Vzpomínání na minulost (vhodné pro I. stadium demence)
  • Sledování a zrcadlení pohybu (vhodné pro II. a III. stadium demence)
  • Držení blízkého a upřímného očního kontaktu (vhodné pro II. a III. stadium demence)
  • Upřednostňování smyslu (vhodné pro I. a II. stadium demence)
  • Snaha o vlídnou a laskavou komunikaci (vhodné pro II. a III. stadium demence)
  • Navázání kontaktu s nenaplněnými potřebami (vhodné pro II. a III. stadium demence)
  • Používání hudby (vhodné pro II., III. a IV. stadium demence)
  • Používání dotyku (vhodné pro II., III. a IV. stadium demence)

Při bližším pohledu můžeme najít průnik se sandplay přístupem i reminiscenční terapií, zejména s přístupem při napojování klienta a vytváření hlubokého, autentického kontaktu. Zde je zapotřebí poznamenat, že reminiscenční terapie je určena zejména pro seniory v I. a II. stadiu demence, jak je popisuje Feilová, a že například technika opakování, kterou Feilová uvádí (Feil, de Rubin, 2015), je velmi blízká reflektivním postupům v reminiscenční terapii (Špatenková, Bolomská, 2011).